Badania narracyjne podejmowane są w Polsce już ponad 20 lat. Przestaje się określać w literaturze przedmiotu ten etap jako pre-paradygmatyczny. Dynamiczny rozwój metodologii badań narracyjnych, jak również bogactwo obszarów tematycznych, w których jest stosowana sprawia, że obecnie paradygmat narracyjny ma równoprawny status z innymi podejściami teoretycznymi, zaś związane z nim analizy jakościowe zostały włączone do kanonu nauczania na wyższych uczelniach.

Wiodącymi tematami teoretycznej psychologii narracyjnej były i są nadal zagadnienia związane z tożsamością, komunikowaniem się oraz z konstruowaniem rzeczywistości. Narracje konstytuują osobowości oraz otaczający nas świat. Warto zatem eksplorować i opisywać procesy doprowadzające do tego, że „życie jest opowieścią”. Jaką rolę pełnią w rozwoju człowieka? W jaki sposób „chłoniemy” narracyjne schematy, według których przebiegają procesy regulacji zachowania? Jak narracja leczy, jak uczy, jak kształtuje relacje?

Proponujemy, aby powyższe zagadnienia stały się przedmiotem wspólnej refleksji badaczy, podczas VII Konferencji Narracyjnej „Narracja i Rozwój”. Po kilku latach przerwy zachęcamy do zaprezentowania wyników badań i wymiany myśli. Tym razem do podjęcia wspólnej dyskusji zaproszeni zostali również zagraniczni goście.

Konferencja odbędzie się w dniach 27.09 – 29.09. 2018 r. Kazimierzu nad Wisłą w Domu Architekta. Zgłoszenia wystąpień, plakatów i propozycje warsztatów prosimy kierować na adres narracyjna@psych.uw.edu.pl do dnia 31 maja 2018 r.